Skip to Content
Over European Veal Campaign

Kalfsvlees is een echt paradepaardje van ons gastronomisch erfgoed en de recepten op basis van kalfsvlees zijn onlosmake- lijk verbonden met de Europese culinaire cultuur: blanquette, escalope milanese, kalf marengo, ... Om het belang en de uitzonderlijke eigenschappen te benadrukken, heeft Europa besloten een campagne ter promotie van kalfsvlees te co-financieren in België, Frankrijk en Italië. De campagne heeft tot doel om het belang van de productie van kalfsvlees in Europa te versterken en de consumptie te bevorderen door middel van een uitgebreide actiecampagne.

VLAM, het Vlaams Centrum voor Agro- en Visserijmarketing, is bijzonder blij dat de Europese campagne ‘PROEF DE EUROPESE TROTS. KALFSVLEES,1 GOED IDEE VOOR 1000 GOEDE IDEEËN’ ook in België uitgerold wordt. Belgen houden van lokaal vlees en maar liefst 85% van het Europees kalfsvlees wordt geproduceerd in Nederland, Frankrijk, Italië en België. Kalfsvlees is niet alleen lekker, het past in een evenwichtig voedingspatroon en je kan er eindeloos culinair mee variëren. Kalfsvlees verdient dan ook een plekje op het menu van ieder Belgisch gezin.

Meer info & recepten: gekopkalfsvlees.be

De samensteller van deze promotiecampagne is als enige verantwoordelijk voor de inhoud ervan. De Europese Commissie en het Europees Uitvoerend Agentschap onderzoek (REA) aanvaarden geen aansprakelijkheid voor het gebruik dat kan worden gemaakt van de informatie die het campagnemateriaal bevat. .

The European Union supports campaigns that support high quality agricultural products.

European Veal Campaign