Persinfo

Lancering Europese campagne ter promotie van kalfsvlees op de Belgische markt


Kalfsvlees is een echt paradepaardje van ons gastronomisch erfgoed en de recepten op basis van kalfsvlees zijn onlosmakelijk verbonden met de Europese culinaire cultuur: blanquette, escalope milanese, kalf marengo, ...  Om het belang en de uitzonderlijke eigenschappen te benadrukken, heeft Europa besloten een campagne ter promotie van kalfsvlees te co-financieren voor de komende 3 jaar in België, Frankrijk en Italië. De campagne heeft tot doel om het belang van de productie van kalfsvlees in Europa te versterken en de consumptie te bevorderen door middel van een uitgebreide actiecampagne.

VLAM, het Vlaams Centrum voor Agro- en Visserijmarketing, is bijzonder blij dat de Europese campagne ‘KALFSVLEES, 1 GOED IDEE VOOR 1000 GOEDE IDEEËN’ ook in België gelanceerd wordt. Belgen houden van lokaal vlees en maar liefst 85% van het Europees kalfsvlees wordt geproduceerd in Nederland, Frank-rijk, Italië en België. Kalfsvlees is niet alleen lekker, het past in een evenwichtig  voedingspatroon en je kan er eindeloos culinair mee variëren. Kalfsvlees verdient dan ook een plekje op het menu van ieder Belgisch gezin.

De campagne wordt in België uitgerold vanaf begin juni 2019. Op het programma: de lancering van de website “gekopkalfsvlees.be” boordevol informatie over kalfsvlees en overheerlijke gerechten. Voorts komt er een uitgebreide instore campagne bij Belgische retailers en slagers, een grote onlinewedstrijd met 3 Europese chefs (een Italiaan, een Fransman en een Belg) en een inspirerend receptenboekje. Ten slotte wordt een originele pr-campagne opgezet in samenwerking met jonge talentvolle chefs en foodies om ook de aanwezigheid in media te verhogen.

Story image

 

Liliane Driesen Woordvoerster VLAM
Lancement campagne EU_viandedeveau.pdf 1,013 KB Lancering Europese campagne_Kalfsvlees.pdf 176 KB

 

 

Over EU Kalfsvlees - Viande de veau

Kalfsvlees is een echt paradepaardje van ons gastronomisch erfgoed en de recepten op basis van kalfsvlees zijn onlosmake- lijk verbonden met de Europese culinaire cultuur: blanquette, escalope milanese, kalf marengo, ... Om het belang en de uitzonderlijke eigenschappen te benadrukken, heeft Europa besloten een campagne ter promotie van kalfsvlees te co-financieren voor de komende 3 jaar in België, Frankrijk en Italië. De campagne heeft tot doel om het belang van de productie van kalfsvlees in Europa te versterken en de consumptie te bevorderen door middel van een uitgebreide actiecampagne.

VLAM, het Vlaams Centrum voor Agro- en Visserijmarketing, is bijzonder blij dat de Europese campagne ‘KALFSVLEES,1 GOED IDEE VOOR 1000 GOEDE IDEEËN’ ook in België gelanceerd wordt. Belgen houden van lokaal vlees en maar liefst 85% van het Europees kalfsvlees wordt geproduceerd in Nederland, Frankrijk, Italië en België. Kalfsvlees is niet alleen lekker, het past in een evenwichtig voedingspatroon en je kan er eindeloos culinair mee variëren. Kalfsvlees verdient dan ook een plekje op het menu van ieder Belgisch gezin.


The European Union supports campaigns that support high quality agricultural products.

EU Kalfsvlees - Viande de veau